Stå upp för ett liberalt Nacka!

Tisdag 11 december 2018

Efter Nackas budgetdebatt hösten 2018 står en sak helt klar: Liberalerna behövs. Vi gör skillnad, för ett Nacka där invånarna själva får bestämma över sina liv. Det är ingen självklarhet. Det finns partier som vill inskränka friheten. Vänsterpartiet föreslår att allt kundval avskaffas. Det betyder till exempel att politikerna ska välja skola till alla barn istället för att varje familj själva väljer den skola de anser passar bäst. Att politikerna också väljer vilken vårdcentral du ska gå till, och vilket äldreboende din mamma ska bo på.

Det tycker vi liberaler är helt fel. Liberalerna ser på människan som olika individer med egna behov, talanger, önskemål och drömmar. Andra ser människan som del av en grupp, beroende på t.ex. nationalitet, ålder, bostadsområde eller utbildningsnivå. Det är helt olika förhållningssätt.

Friheten hotas också från Sverigedemokraterna, som helt vill avskaffa den liberala samhällsmodellen. Vi säger bestämt nej till SD:s inhumana cynism som bland annat innebär att nyanlända barnfamiljer ska bo i husvagnar istället för integrerade i Nackas bostadsområden.

Liberalerna kommer fortsätta slåss för Nackabornas frihet att leva sina liv som de önskar, och mot rasism, extremism och främlingsfientlighet i alla dess former. Vi är på din sida.

Fullmäktigegruppen för Liberalerna i Nacka

Gunilla Grudevall-Steen, Monica Brohede Tellström, Martin Sääf, Louise Granath, Mats Granath, Lena Linnerborg, Anna-Karin Boréus, Johan Kjellman