Liberalerna i Nacka ingår i en stabil Alliansmajoritet (M, C, L och KD som styr kommunen. Nacka är en spännande kommun som genom åren genomfört många liberala reformer, och om du vill vara med att utveckla ett samhälle som präglas av frihet, trygghet och trivsel med individen i fokus så är detta tjänsten för dig.

Liberalerna har ett kommunalråd med ordförandeskap i Fritidsnämnden samt brottsförebyggande rådet, och partiet har även ordförandeskapet i Utbildningsnämnden, så dessa områden fokuserar vi liteextra på vad gäller politikutveckling och extern kommunikation.

I rollen som politisk sekreterare kommer du fokusera på att:

Ansvara för kontakter med media, allmänhet, medlemmar, partiet centralt och regionalt och till viss del andra politiska partier i Nacka
Hålla dig uppdaterad i aktuella politiska ärenden
Stödja förtroendevalda i politikutveckling samt i extern kommunikation
Förbereda möten och skriva anteckningar och protokoll vid möten
Planera, praktiskt förbereda, delta och utvärdera utåtriktade aktiviteter och kampanjer
Ansvara för samt producera texter och bilder i sociala media
Stödja kommunalrådet i sin roll genom att t.ex.dokumentera studiebesök för extern kommunikation

Viktigast för oss är att du har ett brinnande intresse för politik och för Liberalerna, du vill vara med och kampanja fysiskt såväl som digitalt och se till att vi syns och hörs i Nacka och att du vågar ta egna initiativ och trivs med frihet under ansvar. Du kommer ingå i Liberalernas ledningsgrupp som även består av kommunalråd, gruppledare och föreningsordförande. Det är viktigt för oss att du sympatiserar med partiet och delar vår ideologiska grundsyn.

Vi söker dig som:

Är intresserad av politik och sympatiserar med Liberalerna.
Har relevant utbildning för rollen samt kunskap om offentlig förvaltning och organisation.
Har viss erfarenhet av marknadsföring på strategisk och operativ nivå.
Har erfarenhet av kampanjarbete på praktisk nivå.
Är drivande och vill ta mycket eget ansvar.
Är samarbetsinriktad och tycker om att ha kontakt med många människor i olika roller
Kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
Har erfarenhet av text- och bildbehandlingsprogram samt olika digitala mötesplattformar

Vi erbjuder dig:

Hos oss får du ett jobb med stor frihet att under ansvar själv forma ditt arbete. Du kommer arbeta nära Liberalerna Nackas kommunalråd, gruppledare, föreningsordförande samt fullmäktigegrupp och övriga förtroendevalda. Tjänsten är på 100 %, 40 h / vecka med varierande tider. Vissa möten och aktiviteter är förlagda på kvällstid och vid enstaka tillfällen även en lördag eller söndag, och du kommer själv få stort inflytande över hur övrig arbetstid fördelas. Din arbetsplats blir Nacka stadshus, i närheten av Nacka Forum.

Sista ansökningsdag är 30/9.

Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Ansök med CV och personligt brev. Fokusera gärna ditt brev på vad du kan bidra med kopplat till det vi söker i annonsen.

Ansökan sker till Gunilla Grudevall-Steen, kommunalråd, per mail till gunilla.grudevall-steen@nacka.se som också besvarar frågor om tjänsten.