Politisk sekreterare 50% sökes till Liberalerna i Nacka

Måndag 21 november 2022

Politisk sekreterare 50% sökes till Liberalerna i Nacka

Liberalerna i Nacka ingår i en stabil Allians (M, C, L och KD) som styr kommunen i minoritet. Alliansen har ett samarbete med Miljöpartiet för att säkra ett stabilt styre. Nacka är en spännande kommun som genom åren genomfört många liberala reformer, och om du vill vara med att utveckla ett samhälle som präglas av frihet, trygghet och trivsel med individen i fokus så är detta tjänsten för dig.

Liberalerna har ett kommunalråd med ansvar för trygghetsfrågor, och partiet har även ordförandeskapet i Kulturnämnden, så dessa områden fokuserar vi lite extra på vad gäller politikutveckling och extern kommunikation.

I rollen som politisk sekreterare kommer du fokusera på att:

• Ansvara för kontakter med media, allmänhet, medlemmar, partiet centralt och regionalt och till viss del andra politiska partier i Nacka
  • Hålla dig uppdaterad i aktuella politiska ärenden
  • Stödja förtroendevalda i politikutveckling samt i extern kommunikation
  • Förbereda möten och skriva anteckningar och protokoll vid vissa möten
  • Planera, praktiskt förbereda, delta och utvärdera utåtriktade aktiviteter och kampanjer
  • Ansvara för samt producera texter och bilder i sociala media

Vi tror att du har ett brinnande intresse för politik och för Liberalerna, du vill vara med och kampanja fysiskt såväl som digitalt och se till att vi syns och hörs i Nacka och att du vågar ta egna initiativ och trivs med frihet under ansvar. Du kommer ingå i Liberalernas ledningsgrupp som även består av kommunalråd, gruppledare och föreningsordförande. Det är viktigt för oss att du sympatiserar med partiet och delar vår ideologiska grundsyn.

Vi söker dig som:

• Är intresserad av politik och sympatiserar med Liberalerna.
  • Har relevant utbildning för rollen samt kunskap om offentlig förvaltning och organisation.
  • Har viss erfarenhet av marknadsföring på strategisk och operativ nivå.
  • Gärna har erfarenhet av kampanjarbete på praktisk nivå.
  • Är drivande och vill ta mycket eget ansvar.
  • Är samarbetsinriktad och tycker om att ha kontakt med många människor i olika roller
  • Kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
  • Har erfarenhet av text- och bildbehandlingsprogram samt olika digitala mötesplattformar

Vi ser gärna att du har körkort, men det är inget krav.

Vi erbjuder dig:

Hos oss får du ett jobb med stor frihet att under ansvar själv forma ditt arbete. Du kommer arbeta nära Liberalerna Nackas kommunalråd, gruppledare, föreningsordförande samt fullmäktigegrupp och övriga förtroendevalda. Tjänsten är på 50 %, 20 h / vecka med varierande arbetstider. Vissa möten och aktiviteter är förlagda på kvällstid och vid enstaka tillfällen även en lördag eller söndag, och du kommer själv få stort inflytande över hur övrig arbetstid fördelas. Din arbetsplats blir Nacka stadshus, i närheten av Nacka Forum, och vissa uppgifter kan utföras på distans.

Tillträde tidigast 9 januari 2023 och tjänsten är tidsbegränsad till mandatperiodens slut 2026-12 31.

Sista ansökningsdag är 15 december.

Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Ansök med CV och personligt brev. Fokusera gärna ditt brev på vad du kan bidra med kopplat till det vi söker i annonsen.

Ansökan sker till Gunilla Grudevall-Steen, kommunalråd, per mail till gunilla.grudevall-steen@nacka.se som också besvarar frågor om tjänsten.